!

ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΩΝΟΪΟ

MC MEDIA NETWORK

28 Σεπτεμβρίου, 2020 Δευτέρα 11:46:10

Όλες οι Ειδήσεις

Εγγραφή στο
Newsletter

!

ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΩΝΟΪΟ

Μετά από 6 χρόνια εξέτασης… Αυθεντική αυτοπροσωπογραφία του Βαν Γκονγκ που θεωρείτο πλαστή (pics)

Όπως αποδείχθηκε μετά από έξι χρόνια εξέτασης, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι μία σπάνια αυτοπροσωπογραφία του Βίνσεντ Βαν Γκογκ είναι αυθεντικό έργο του διάσημου Ολλανδού ζωγράφου.

Κατέβασε το APP της CYPRUS TIMES! ΕΔΩ για Android και ΕΔΩ για iOS

Σύμφωνα με ανακοίνωση, που εξέδωσε τη Δευτέρα το Μουσείο Βαν Γκονγκ, στο Άμστερνταμ, ο εν λόγω πίνακας είναι πιθανόν το μοναδικό έργο, που ο Βαν Γκογκ φιλοτέχνησε κατά τη διάρκεια ενός ψυχωσικού επεισοδίου, το καλοκαίρι του 1889, όταν είχε μεταφερθεί στο νοσοκομείο της γαλλικής πόλης Σεν Ρεμί.

Ο Βαν Γκογκ, στο μεγαλύτερο μέρος της ζωής του, πάλεψε με τους δαίμονες της παράνοιας, μέχρι τον θάνατό του το 1890 σε ηλικία 37 ετών, ως αποτέλεσμα αυτοπυροβολισμού.

Ο πίνακας αποκτήθηκε από το Εθνικό Μουσείο της Νορβηγίας το 1910 έναντι 10.000 γαλλικών φράγκων, ποσό που ισοδυναμεί σε 100.000 σημερινά ευρώ.

Η αυθεντικότητα του πίνακα αποτέλεσε το μήλον της Έριδος για τους ειδικούς, έπειτα από ένα άρθρο που δημοσιεύθηκε σε διεθνές περιοδικό Τέχνης το 1970, το οποίο υποστήριζε πως η χρωματική παλέτα και η χρήση σπάτουλας διέφερε από τον τρόπο εκτέλεσης των άλλων αυτοπροσωπογραφιών του καλλιτέχνη.

«Η αβεβαιότητα αυτή απαιτούσε άμεση δράση», δήλωσε η Μάι Μπριτ Γκούλενγκ, επιμελήτρια του Εθνικού Μουσείου της Νορβηγίας, όπου εκτίθεται ο πίνακας. «Όταν το 2014 παραδώσαμε τον πίνακα στα χέρια των ειδικών του Μουσείου στο Άμστερνταμ, οι ελπίδες μας ήταν αμυδρές», πρόσθεσε.

Είχαν άδικο οι αμφισβητίες

Μολαταύτα, ο ειδικός του Μουσείου Βαν Γκογκ, Λούις βαν Τίλμποργκ, τόνισε πως η λεπτομερής ανάλυση του πίνακα απέδειξε πως οι αμφισβητίες της αυθεντικότητάς του είχαν άδικο.

«Εάν εξετάσεις πλήρως τον πίνακα, θα δεις πως υπάρχουν πραγματικά ομοιότητες με τα άλλα έργα του Βαν Γκογκ», τόνισε ο ίδιος σε συνέντευξη Τύπου.

Όπως αιτιολόγησε, οι αρχικές διαφωνίες προέκυψαν από το γεγονός ότι ο ίδιος ο Βαν Γκογκ επιχείρησε να αναπαραστήσει τη δική του νοητική παραζάλη, ενός «φοβισμένου ασθενούς», όπως τονίζει ο βαν Τίλμποργκ, χρησιμοποιώντας σκοτεινότερα και πιο μουντά χρώματα, και όχι τα συνήθη έντονα κίτρινα, μπλε και πράσινα.

Η ανάλυση απέδειξε πως η μπογιά που χρησιμοποιείται είναι ίδια με τους άλλους πίνακες του Ολλανδού «μαέστρου του χρωστήρα» , ενώ κι ο ίδιος αναφέρει την ύπαρξή του στην αλληλογραφία του κατά τις έξι εβδομάδες που παρέμεινε στο γαλλικό νοσοκομείο.

Όπως πληροφορεί σε μία επιστολή του στον αδελφό του Τεό, ο πίνακας «είναι μία προσπάθεια μέσα στην αρρώστια μου».

Ο πίνακας θα επιστρέψει στο Όσλο, έπειτα από την επίδειξή του στη θεματική έκθεση «Μέσα στον πίνακα», που θα διοργανωθεί στο Μουσείο Βαν Γκογκ στο Άμστερνταμ στις 21 Φεβρουαρίου.

Πηγή: gazzetta.gr

Όπως αποδείχθηκε μετά από έξι χρόνια εξέτασης, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι μία σπάνια αυτοπροσωπογραφία του Βίνσεντ Βαν Γκογκ είναι αυθεντικό έργο του διάσημου Ολλανδού ζωγράφου.

Σύμφωνα με ανακοίνωση, που εξέδωσε τη Δευτέρα το Μουσείο Βαν Γκονγκ, στο Άμστερνταμ, ο εν λόγω πίνακας είναι πιθανόν το μοναδικό έργο, που ο Βαν Γκογκ φιλοτέχνησε κατά τη διάρκεια ενός ψυχωσικού επεισοδίου, το καλοκαίρι του 1889, όταν είχε μεταφερθεί στο νοσοκομείο της γαλλικής πόλης Σεν Ρεμί.

Ο Βαν Γκογκ, στο μεγαλύτερο μέρος της ζωής του, πάλεψε με τους δαίμονες της παράνοιας, μέχρι τον θάνατό του το 1890 σε ηλικία 37 ετών, ως αποτέλεσμα αυτοπυροβολισμού.

Ο πίνακας αποκτήθηκε από το Εθνικό Μουσείο της Νορβηγίας το 1910 έναντι 10.000 γαλλικών φράγκων, ποσό που ισοδυναμεί σε 100.000 σημερινά ευρώ.

Η αυθεντικότητα του πίνακα αποτέλεσε το μήλον της Έριδος για τους ειδικούς, έπειτα από ένα άρθρο που δημοσιεύθηκε σε διεθνές περιοδικό Τέχνης το 1970, το οποίο υποστήριζε πως η χρωματική παλέτα και η χρήση σπάτουλας διέφερε από τον τρόπο εκτέλεσης των άλλων αυτοπροσωπογραφιών του καλλιτέχνη.

«Η αβεβαιότητα αυτή απαιτούσε άμεση δράση», δήλωσε η Μάι Μπριτ Γκούλενγκ, επιμελήτρια του Εθνικού Μουσείου της Νορβηγίας, όπου εκτίθεται ο πίνακας. «Όταν το 2014 παραδώσαμε τον πίνακα στα χέρια των ειδικών του Μουσείου στο Άμστερνταμ, οι ελπίδες μας ήταν αμυδρές», πρόσθεσε.

Είχαν άδικο οι αμφισβητίες

Μολαταύτα, ο ειδικός του Μουσείου Βαν Γκογκ, Λούις βαν Τίλμποργκ, τόνισε πως η λεπτομερής ανάλυση του πίνακα απέδειξε πως οι αμφισβητίες της αυθεντικότητάς του είχαν άδικο.

«Εάν εξετάσεις πλήρως τον πίνακα, θα δεις πως υπάρχουν πραγματικά ομοιότητες με τα άλλα έργα του Βαν Γκογκ», τόνισε ο ίδιος σε συνέντευξη Τύπου.

Όπως αιτιολόγησε, οι αρχικές διαφωνίες προέκυψαν από το γεγονός ότι ο ίδιος ο Βαν Γκογκ επιχείρησε να αναπαραστήσει τη δική του νοητική παραζάλη, ενός «φοβισμένου ασθενούς», όπως τονίζει ο βαν Τίλμποργκ, χρησιμοποιώντας σκοτεινότερα και πιο μουντά χρώματα, και όχι τα συνήθη έντονα κίτρινα, μπλε και πράσινα.

Η ανάλυση απέδειξε πως η μπογιά που χρησιμοποιείται είναι ίδια με τους άλλους πίνακες του Ολλανδού «μαέστρου του χρωστήρα» , ενώ κι ο ίδιος αναφέρει την ύπαρξή του στην αλληλογραφία του κατά τις έξι εβδομάδες που παρέμεινε στο γαλλικό νοσοκομείο.

Όπως πληροφορεί σε μία επιστολή του στον αδελφό του Τεό, ο πίνακας «είναι μία προσπάθεια μέσα στην αρρώστια μου».

Ο πίνακας θα επιστρέψει στο Όσλο, έπειτα από την επίδειξή του στη θεματική έκθεση «Μέσα στον πίνακα», που θα διοργανωθεί στο Μουσείο Βαν Γκογκ στο Άμστερνταμ στις 21 Φεβρουαρίου.

Πηγή: gazzetta.gr

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κύπρο και τον Κόσμο, την ώρα που συμβαίνουν στη Cyprus Times

Top Stories

MC MEDIA NETWORK

MC MEDIA NETWORK

Lifestyle

Έλληνας ξυπνάει από κώμα και έχει κάτι σημαντικό να σου πει για τον κορονοϊό

Η ανάρτηση του Ιωάννη Κλάππα... Ο ίδιος έχασε- ευτυχώς για λίγο- την υγεία του

Lifestyle

Καλίν: Μην τα περιμένετε όλα από την Τουρκία… Σημαντική ευκαιρία η Σύνοδος Κορυφής

«Πιστεύω ότι η Σύνοδος Κορυφής της ΕΕ έχει την ευκαιρία για επαναφορά των σχέσεων Τουρκίας-ΕΕ»
gallery

Στέφανο Σαρτίνι: «Η Ελένη Μενεγάκη χρειάζεται ένα δυνατό comeback μαζί μου»

Ο γνωστός σκηνοθέτης σχολίασε τα πρόσωπα της ελληνικής τηλεόρασης

Advertorials